Co powinien zawierać profesjonalny sklep internetowy?



Do dziś wielu osobom wydaje się, że prowadzenie sklepu internetowego ogranicza się do jego otworzenia i sprzedawania produktów, czyli tak, to miało miejsce w przypadku stacjonarnych punktów handlowych. Choć niewątpliwie znajdzie się spora lista podobieństw, w swoich najistotniejszych punktach rozmija się ona z klasycznym obrazem sklepu.

Jak zaplanować profesjonalny sklep internetowy?

Przy projektowaniu ważne jest zwrócenie uwagi nie tyle na samą zawartość, co na oprawę i serwisy towarzyszące. Szata graficzna powinna być przyjemna dla oka i spójna kolorystycznie. Najlepiej sprawdza się połączenie białego tła i jednego dominującego koloru w dwóch, trzech odcieniach. Nie ma sensu eksperymentować z barwami i wzorami, ponieważ w ciągu kilku sekund klient może wyrobić sobie o witrynie bardzo niepochlebną opinię – a potem szerzyć ją w mediach społecznościowych.

Odpowiednio przygotowane technicznie sklepy internetowe powinny zawierać również użyteczną treść. Opisy muszą być poprawne językowo, zwięzłe, ale wyjaśniające korzyści i przykładowe zastosowania produktu. Pomocny jest również system recenzji i opinii o towarach lub usługach.

Na stronie produktu powinien się także znaleźć wyraźny przycisk „do koszyka”. W widocznym miejscu natomiast należy umieścić informacje o tym, co proponuje firma oraz jej dane kontaktowe.

Stały dostęp do klienta

Jeżeli profesjonalny sklep internetowy oferuje pomoc w rozwiązywaniu problemów, z cała pewnością konsumenci, którzy mają jakiekolwiek wątpliwości, chętnie skorzystają ze wskazówek eksperta. Pomocne jest także prowadzenie bloga z poradami oraz aktywnego profilu w social media. Istotne jest, aby na tych kanałach stale coś się działo. Skoro sprzedający ciągle jest na nich obecny, to klient pomyśli: „moje zamówienie zostanie szybko zrealizowane, a w razie wątpliwości otrzymam stosowną pomoc w kilka minut”.

Nie należy również zapomnieć, aby dać się zobaczyć wyszukiwarkom internetowym, które generują spora część zysku i stanowią często o pierwszym kontakcie klienta z produktem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *